• BIST 115.642
  • Altın 319,234
  • Dolar 6,1029
  • Euro 6,5856
  • İstanbul 7 °C
  • Ankara 4 °C

ATANACAK PDR'CİLERE, ŞEHİRLER HAKKINDA DETAYLI BİLGİ

ATANACAK PDR'CİLERE, ŞEHİRLER HAKKINDA DETAYLI BİLGİ
Hangi şehirde ne gibi imkanlar var, kiralar ve yaşam şartları nasıl? Başka hiçbir platformda bulamayacağınız bilgiler, ilk kez p.Dr.'de...

ATANACAK PDR'CİLER İÇİN, ŞEHİRLER HAKKINDA DETAYLI BİLGİ

Not 1: Dergi p.Dr. whatsap gruplarında yapılan bilgi alışverişi, mesleki Facebook gruplarındaki paylaşımlar ve onun haricinde özel olarak meslektaşlarımızdan talep ettiğimiz detaylar, derlenip toparlanarak bu metin aracılığıyla siz kıymetli okurlarımıza sunulmuştur. Yazıda imla hataları veya parça parça bilgiler olabilir ancak genel olarak şehirlerle ve yaşam şartlarıyla ilgili kapsamlı veriler edinmenizi sağlayacaktır. 

Not 2: Bilgisayardan CTRL+F tuşlarına basarak ve ilin/ilçenin adını yazarak kelime aratabilir, akıllı telefonlarınızdan ise "sayfada bul" sekmesine tıklayarak tüm yazıyı okumanıza gerek kalmadan bilgi edinmek istediğiniz ile/ilçeye ulaşabilirsiniz.

Not 3: Metinde toplam 40 başlık vardır ve Mart 2020'de yapılacak olan MEB atamalarında açılacak il/ilçelerle ilgili detaylı bilgiler yer almaktadır. Yeni bilgi geldikçe yazıya eklenecek ve güncelleme devam edecektir. 

Adıyaman

Kiralar 600-1000tl arası Suriyeli öğrenciler var ama çok değil. Adıyaman'ın ilçelerine gideceğinize Urfa Merkezi tercih edin derim. İlçelere köylere ulaşım Zor olmuyor. Çünkü buranın havası güzel kar bile yağmıyor. İlk defa bugün hafifçe yağdı ilçeler Kahta Besni Gölbaşı tavsiye ederim. AVM'ler var. İl merkezinde. Kafede bayağı var. Sinemalar var.

Ardahan/Çıldır

merhaba ben Ardahan- Çıldır da rehber öğretmenim

Kiralar çok pahalı ben apartta kalıyorum 700 TL kira 75 TL aidat Bi de 2 tok kömür alıyorum Ardahan merkezde de çok farklı sayılmaz Burda insanlar biraz paragöz açıkçası öğretmenlere her şeyi fazla fiyattan veriyorlar

Hocam kar yağdığında yolları hemen açıyorlar çok problem olmuyor ama servis saatleri sıkıntı olabiliyor. Posof en sıkıntılı yer Ulaşım açısından Hem uzak hem servis saati sıkıntılı olabiliyor. Merkeze en yakın ilçesi Çıldır 40 km yarım Saatte gidiliyor

Hocam Çıldır da hiçbir şey yok gölün kenarında birkaç restoran var o kadar. Ardahan merkez de de sadece kafeler yemek yerleri falan var. Avm yok Sinema falan yok Sosyal hayat yok denecek kadar az

Gölde de birkaç kafe falan var. Havaalani icin Kars’a gidiyoruz. Hocam ben çıldırda iki okula gidiyorum görevlendirme olarak problemli öğrenci var.  Ama iyi öğrenciler de var tabi. Bazı ilçelerde uyuşturucu falan bile çok fazla oluyor Ama çıldırda yok şükür.

Ağrı merkez

1-Kiralar cok fazla arttı. Dogal gaz yeni geldi, o yuzden kiralar yer yer iki katina cikti. 3+1 dogalgazli bir ev 950-1000 tl civarinda.

Dogalgazsiz olursa da 750-800 olur. Senede 3 ton kömür gider. O da en az 3500-4000 tl demek.

2- Kar buz olayini anlatmaya gerek yok, eksi 30 du gecen gün.  Ordudan agriya kadar sag salim gelip agrida buzlanmadan dolayı kaza yaptim hatta.

3- Köylere ulaşım iyi, ağrı deyince akliniza dag tepe gelmesin dümdüz bir sehir.(sehir merkezi) Öğretmen servisleriyle gidip geliniyor.

4-Cok sayıda yeni kafe açıldı. Memur cok fazla. Genelde disarda hep ogretmenler ve memurlar takiliyor, zaten sizin ortaminizda onlarla oluyor. Herkes cok genc oldugu icin cok daha guzel ve sicak bir ortam oluyor. Gezecek pek yeri yok. Havası kışın cok kirli. Baharda guzel.Bazen o kdar kirli oluyor ki zor nefes alıyorum.

Et yemekleri ucuz,cok lezzetli ve porsiyonlari büyük, et sevenler tercih edebilir.

5-Ogrenci profili köylerde genelde düşük ama ben cok bir sorun da duymadim acikcasi. Benim olduğum köy icin Agrinin teksasi diyorlar ama 3 senedir bas edemeyecegim bir sıkıntı görmedim.  Okuluna göre degisiyor yine de tabiki ama cok sıkınti cikmaz.

Son olarak da cok guvenli olduğunu söyleyeyim. Gece iki uc de bir kadin rahatca yuruyup evine gidebilir, uc senedir bir sikinti duymadim.(merkez)

Yazılabilecek ilceleri bence merkez, hamur(cok yakın hepsi merkezde oturuyor),eleskirt(25km), taslicay(30km)

Eleskirt ve taslicaya giden ogretmen servisleri de var.

Batman Merkez

Şehirde hazırda  iki avm var ve şu an çok büyük bir forum yapılıyor hemen hemen bütün markalar var,cafeler içinde geçerli bu. Ev fiyatları 700-1100 TL arası. Her şeye ulaşabilirsiniz. Sosyal açıdan 2 sinema var 1 tane daha yapılıyor. Gezmek için mesire alanları var onun dışında büyük bir sosyal aktivite olmasa da çevre iller yakın(mardin-midyat-diyarbakır). İnsanları çok sıcakkanlı hiç sıkıntı yaşamazsınız.Halk eğitim merkezleri aktif ve 2 tane aktif tiyatro mevcut. İlçelerde pek bir şey yok, ulaşımda 30-45 dk arası değişiyor.

Batman ve Batman/Sason

Batman merkezi bence gayet güzel. Eğer büyük bir şehirden geliyorsanız küçük gelebilir aradığınız her şeyi kolaylıkla bulabilirsiniz. Kiralar merkezde 1000 1500 civarı sanırım konfora mekana göre değişir. Ben ilçesindeyim tam bilmiyorum.

İklimi aslında çok soğuk olmuyor merkez aşırı kar da yağmıyor ama bu yıl ilk kar tatilini yaptı merkez.

Merkeze yakın köyler var bazıları servisle bazıları kendi imkanları ile gidiyor. Sosyal hayattan beklentiniz ne bilmiyorum ama yeterli sayıda kafe restorant var. 2 avm var ama bence küçükler. Tiyatro sinema vs var konser oluyor ara sıra.

Öğrenci profili okuldan okula değişiyor bence. Olduğum ilçede bile değişiyor. Bu konu hakkında yorumsuzum. İlçe sıralaması yapacak olurssm önce Beşiri yazın merkeze çok yakın sonra kozluk olabilir belki büyük diye. Hasankeyfde durumlar nasıl bilmiyorum yerleşim yerleri taşındı. Ben Sasonda görev yapıyorum merkeze 50dkda gidiyoruz gidiş geliş yapanlar var ama bende zor çünkü yollar virajlı. Sasonda şuan sanırım yanımdaki ilkokul açık ilçedeki öğrenci profili en iyi okul diyorlar. Varsa başka soru cevaplayabilirim

Bursa 

Ağustos atamasında Bursa’ya atandım. Tercih edeceğiniz illerden biri rahatlıkla olabilir gönülden tavsiye ederim. Rehberlik branşı açısından bakınca en önemli faktör okul idaresinin iyi olması. Ama bunu orada çalışmaya başlamadan tercih zamanında anlamak kolay olmaz elbet. Kademe açısından bakarsak, ben atanmadan önce ilk etapta lise olmasa da ilkokul mu olsa falan derdim. Şuan çalıştığım okul kız imam hatip lisesi. Hem ortaokul hem lise var. Öncelikle iki kademeyi de aynı anda deneyimlediğim için çok mutluyum ve şanslı hissediyorum. Ve şunu farkettim ki lise kademesinin tadı bambaşka arkadaşlar. Bunlar dışında da okul mevcudu önemli. Tek rehber öğretmen varsa çok kalabalık olmazsa daha iyi olur diye düşünüyorum. Herkesin hakkında hayırlısı olsun.

Bitlis Ahlat

Bitlis Ahlat ta görev yapıyorum birçok doğu  ilçesine göre çok güzel bir yer van gölünün kıyısında deniz sevenler bir nebze de olsa özlemlerini giderebilirler. Onun dışında çok sakin ve sessiz bir yer sosyal aktivite yok ancak arkadaş ortamıyla tatvan a gidilebilir orası daha canlı. Kiralar 400 hatta 350_ 600 /700 arası 800 e de var ancak çok büyük evler 4+1 ler o şekilde. Van a ulaşım günde 2 dolmuşla sağlanıyor 2 saat uzaklıkta. Tatvan 40 dk uzaklıkta her yarım saatte dolmuş var. En yakın havaalanı muş ve van. Bahar ve yaz aylarında çok güzsl oluyor kış aylarında çoğunlukla kar ve buz.

Ben Ahlat'ın en uzak köyünde görev yapıyorum servisle gidip geliyoruz normalde ancak kar ve tipi nedeniyle 2 haftadır okula gitmiyoruz. Yollar kapalı. Açık olsa da dönüşe kapanıyor o yüzden gidemiyoruz sürekli tatil oluyor. Bu yıl burada çok güzel bir okul açılacak şu an oraya görevlendirme gidiyorum Ahlat ın en iyi okulu Bayındır ortaokulu mutlaka yazın.

Bitlis Mutki 

Mutkinin köyünde yatılı ortaokulda çalışıyorum. Çok bir beklentiniz yoksa yazılabilir ama ben buraya 21le geldim. 2 haftadır çocuklar gelmiyor okula biz de evde oturuyoruz. Elektrik kesiliyor su gidiyor telefon çekmiyor. Ben mutluyum burada ama herkes kaldıramaz. bir beklentim yok. Şehir hayatını sevmiyorum o yüzden sorun yaşamıyorum

Bitlis Tatvan 

Kiralar (kesin olmamakla birlikte) 600 700 den başlıyordu. 

Diyarbakır Merkez

Diyarbakiri tercih etmeyi dusunuyorsaniz merkez ve merkeze yakin ilceleri oneririm  ozellikle ulasim konusu onemli onu mutlaka okulu arayip sorun.Ortaokul kademesinde calisiyorum ilk atama icin bence gayet uygun. Bir de tercih yaparken ogrenci sayilarina da dikkat edin. 350 yi asmayan okullarda daha rahat calismalarinizi yurutebilirsiniz. Tek rehber ogretmen olmak basta zorlayici olsa da en iyisi bence.

Diyarbakır 2. Yorum

Çınar, bismil, sur, hani gibi ilçelerinde çalışacaksan zaten orada yaşamıyorsun merkezde yaşıyorsun. Kiralar batıya göre uygun, evler büyük, rahat.  Benim evim merkezde 1+1 80 metre kare evde 700 tl ye yaşıyorum ve çok rahatım.
Diyarbakırda 4 senenin sonunda ilk defa kar yağmış, doğu ilçelerine göre sıcak.
Okullara öğretmen servisi var genelde, ulaşım mutlaka sağlanıyor, ilçe çok uzak değilse yol uzun olmuyor genelde. Mesela ben köy okulundayım öğretmen servisimiz var ve merkezden kalkıyor.
Diyarbakırda suriyeli insan yok.
Profili bize göre iyi değil, akademik başarı düşük ama çocuklar çok daha saygılı
Sosyal hayat harika, ben çok mutluyum 
İlçelerde hayat yok ama için rahat olsun zaten merkezde yaşayacaksın buraya atanırsan

Diyarbakır Bismil 

Bismil'de merkezde kiz imam hatipteyim 320 civari öğrencimiz var okulun konferans salonu yok diye 2 sinif birleştirip sunum bilgilendirme yapıyorum o konuda zorluk çekiyorum onun disinda kiz lisesi diye sorunlar daha az oluyor haliyle bilgilendirme icin daha çok geliyorlar. Her teneffüs odamda öğrenciler olur rahatlıkla geliyorlar. Kiraları cok bilmiyorum da daha cok 700 800 bandında doğalgaz var artik ilcede de diyarbakıra da 40 dk Batmana da 40 dk uzaklikta iki ile de ulaşım var 100 bin üstü nüfusu var kalabalık bir ilce.

Diyarbakır/Ergani

Merhaba hocam Diyarbakır Erganide çalışıyorum ve aynı zamanda Diyarbakırliyim.

Hocam Erganide genel itibariyle kira ücretleri uygun ki bu sene doğalgazda geldi yani kiralar evleri düşündüğümüz zaman uygun iyi bir evde 600 liraya rahat bir şekilde oturabilirsiniz. Burada şehir içinde ulaşım sıkıntısı yok köylerin neredeyse hepsinde de öğretmenler servis tutup gidiş geliş yapıyorlar. Öğrenciler profili yani o da okuldan okula değişiyor hocam onu okul bazlı değerlendirmek daha doğru olur ancak Diyarbakırin tümünü düşününce Ergani hem ilçe olarak hem de öğrenci profili olarak en iyi ilçelerden. Sosyal hayat maalesef biraz kısıtlı gibi ki Diyarbakır'ın merkez ilçeler dışındaki en büyük ilçesi ve Diyarbakıra da yakın zaten yani Diyarbakır'a rahat bir şekilde git gel yapılır ve sosyallik karşılaşabilir. Yani özetle Diyarbakır yazma düşüncenizi olursa Erganiyi rahat bir şekilde önerebilirim size şimdiden hayırlı olsun

Elazığ

Elazig hakkinda ben bilgi vereyim ama pek objektif olamayamacagim Elazig cok guzel bir sehir sakin bir sehir. Park 23 diye bir avmsi var 3 katli her turlu marka yok ama baslica tum markalar var. Daha kucuk avm tarzinda olan Akgün var orda da bir cok marka ve sinema var. Kiralari 800 den basliyor. Ancak kira fiyatlari suan artti depremdem dolayi bir cok ev hasar aldi ancak 1 sene sonra bu durum duzelir cunku bir cok mahalle kentsel donusume girilecek. Ayrica atandiginiz okulun mahallesine gore ogrenci duzeyleri degisiyor. Yani mahallerinim sosyoekonomik duzeyi ogrencilerin duzeyinide etkiliyor. Ulasim konusunda hic bir sikinti yasamazsiniz. Ayrica yeni guzel cafeler acildi. Suan elazig forum yapiliyor. Ogretmenleri polisleri seven bir memleket Elazig. Ilceleri icinde en gelismisi kovamcilar. Ulasim bakimindan em iyi ilce ise Baskil. En kotu ilceleri de Aricak Maden diyebilirim. Madenliyim ben valla ben orda calismak istemem. Ayrica tiyotra konusunda elazig buyuk bir kultur kongre merkezi var orda tiyatrolar her hafta oluyor. Gezebileceginiz mekanlar Keban circir selalasi Harput Sivrice hazar golu (Baraka kafeyi oneririm) Hazar dagi kayak merkezi gibi turistik alanlari var.

Erzincan Merkez

Erzincan il merkezi yazılabilir. İlçelerde üzümlü yazılabilir. Üzümlü merkez ile çok yakın. Bu nedenle Üzümlü'yü önerdim hocam. Genelde ilden gelip gidiyorlar.Diğer ilçeleri yazmanız için tavsiye etmem. Il merkezi eğitime değer veren yenilikçi ve rehberlik hizmetlerini önemseyen bir anlayışa sahip. İlçeleri önermiyorum çünkü ilcelerden merkeze ulaşım zor. Sosyal aktiviteler yok denecek kadar az. Ev sıkıntısı var. Ilcelerde araçlar sabah  gidip akşam dönüyor. Bu da bize problem yaratabiliyor. Kiralar normal. Karadenize benzeyen Kemaliye ilçesi var. Ama oranın da ulaşımı zor diye duymuştum. Il merkezi kendi halinde, orta gelişmiş ama rahatca doğu görevinizi yapabileceğiniz bir yer. 

Erzincan 2. yorum

Erzincan Merkez'de görev yapıyorum. Şehir sakin kimse kimseye bulaşmaz yaşam rahat ulaşımı kolay evler genelde yeni( deprem sonrası şehir yeniden kurulduğu için) 1 avmsi var üniversitede olduğu için bol miktarda kafe mevcut, öğrenci profili okulun bulunduğu mahalleye göre değişiyor ancak şehrin genel başarı durumu yüksek merkezde kiralar 800-1500 arası değişiyor kiraları pahalı, doğalgaz mevcut. Erzurum ve Sivas ortasında olmasına rağmen soğuk olmuyorOkulumda buraya atanıp zorunlu hizmeti bittiği halde kalan hocalar var okullar belli olduğunda daha ayrıntılı yardımcı olabilirim.

Erzurum

İlçeler Erzurum'da kuzey ve güney olarak ikiye ayrılıyor güney ilçeleri kuzeye göre çoğu konudan daha geri duymuşsunuzdur zaten tekman, Karayazı, Karaçoban , Hınıs gibi yerler güneyde kalıyor buralari pek tavsiye etmem

Oltu, tortum, Narman, Şenkaya, Olur, Uzundere, Pasinler buralari gönül rahatlığıyla yazabilirsiniz. Pasinler zaten merkeze 45 km. Oltu'da küçük bir şehir havası var ve iklimi de Erzurum merkeze göre çok daha ılıman hic kar tatili yapmadı hatta Oltu:). Diğer ilçelerde de temel ihtiyaçları kolaylıkla karşılarsiniz: sinema , tiyatro vs. pek bulunmaz kiralar da evine göre 500-600 den başlar 1000 e kadar gider . Çoğu İlçelerden merkeze ulaşım servislerle sağlanır her saat başı 5 e kadar. Bazıları daha seyrek oluyor. Uzundereden daha az olur seferler ama çok güzel sakin bi ilçe zaten sakin şehirlerden birisi varsa açık tavsiye ederim kesinlikle

Gaziantep

Eşyalı evlerin kiralari normal katlardan istiyorlarsa 1000tl den basliyor, -1 ve zemin gibi katlarda esyali olarak 800tl ye bulabilirsiniz. Boş ev kiralari da 800 900 tlden başlıyor.

1+1 ve 2+1yeni yapilmis evler cok fazla. Boş eve cikildiginda siverek birecik taraflarinda elektriği üstüne alırken kaçak olmasi gibi durumlar var ama merkezde pek yok.

Iklimi gayet güzel kar pek yagmiyor. Ilcelere köylere ulasim ici  dolmuşlar var ve genelde polisler öğretmenler servislerle gidis geliş yapiyorlar. Suriyeli öğrenciler var tabi problemde var ama öyle aşılamayacak derecede sorunlar yok. Sosyal hayat merkezde çok iyi ama ilçelerde iyi değil. Oğuzeli, Yavuzeli ilçelerinde çalışanlar hep merkezde oturuyor yakın olduğu için.

Gaziantep/Şahinbey

Gaziantep merkez ilçesi şahinbeydeyim kiralar 1+1 eşyalı apartlarda 800 den başlar iyi daireler 1200 1300 arasına kadar çıkar bunun içinde dogalgaz su internet ve aidat vardır.kira dışında sadece elektirik ödersiniz.yemekler evet biraz pahalı ama porsiyon olarak büyük ve ikramları fazla olduğundan dolayı pahalı bence.tamamen bir gastronomi şehri kilo almak için birebir.sosyal hayat istanbul izmir ankara gibi illeri çıkarıyorum diğer her ilden fazla.3 tane büyük avm si var.sürekli konserler tiyatrolar olur diğer illerin merkezi konumdadır gezmek isteyenler için.söylendiği gibi suriyeli oturcağınız yerde çok yoktur memurlar aynı yerde oturur hemen hemen..okullar semtine bölgesine göre fazla değişkenlik gösterir kimi okul için burası nasıl zorunlu hizmet dersin kimi okul içinde burası nasıl değil dersin arayıp sormak lazım.sınıflar kalabalıktır ben çok iyi bir okulda ve zorunlu hizmet olmamasına ragmen 40 kişilik sınıflar var.2 milyon nüfusu ‘doğurganlığın bu kadar yüksek oldugu ve göç alan sanayi şehrinde sınıfların az olması beklenemez zaten. Aklıma gelenler bunlar gelenin pişman olmayacağını düşünüyorum

Hakkari

Hocam hakkari merkezdeyim medya da gösterildiği kadar korkutucu güvensiz dgl ev kiraları çok yüksek ben mutluyum atanip meslegini yapabilmek duygusu herseyden onde ama buraya genelde 21. Tercihten  geliyor bi çok kişi ben yazmamıştım hakkınizda hayırlısı olsun

Hatay Antakya

Suriyeli öğrenci sayısı çok. Suriyeli öğrencilerde davranış sorunları daha çok oluyor. Ayrıca veli ile iletişim kurmada zorluklar oluyor. Şehir olarak rengarenk bir kültür yapısı var. Doğu-Batı karışımı bir yer. Büyükşehir olduğu için alışveriş, sinema gibi konularda sorun yaşanmaz. Ancak belediyecilik olarak küçük şehirlerden bile kötü. İklim olarak Akdeniz iklimi var. Kira açısından Antep ve Urfa’ya göre daha uygun.

Hatay/Hassa

Hatay hassada görev yapıyorum. Ilçe merkezinde bi okulda çalışıyorum öğrenci profilimiz iyi. Kalacak yer olarak apart da daireler de mevcut kiralar normal. Merkeze ya da diğer ilçelere ulaşım kolay. Fazla gelişmemiş bi ilçe ama kendi halinde güvenlik sorunu yok, zorunlu hizmet için gayet tadında bi yer

İstanbul Bağcılar

İstanbul Bağcılardayim bu sene açılır mı bilmiyorum ama genel olarak anlatayım okullar çok kalabalık minimum 1500 öğrenci var benim okulumda 1950 öğrenci var ve ilk atama ile geleceğiniz için tek pdrci olacaksiniz büyük ihtimalle. Türkiye'nin her yerinden öğrencilerin bulunduğu bir yer Bağcılar bu yüzden babasının annesine kuma getirdiği, ailesinin terk ettiği şiddet gören istismar gören öğrenciler de mevcut. Tek problemi daha iyi ders çalışabilmek olan öğrenciler de. İdare nin PDR ye bakış açısı çok değişken bir şey benim okulumda kötü diyebileceğim seviyede  iken yandaki okulda çok iyi olabiliyor biraz da şans işi. Bunun dışında kiralar hariç İstanbul'da yaşam çok da pahalı degil. Bağcılar genel algidan farklı olarak o kadar kötü bir ilçe de değil. Aynı zamanda zorunlu hizmet kapsamında olan bir ilçe. Burada okul mevcudu da fazla olduğu için sizden çok üst düzey şeyler beklemiyorlar. İstanbul da okul mecvutlari çok fazla olduğu için bir çok konuda esnek davranabiliyorlar. Herşey resmiyette nasılsa öyle işlemiyor. Norm fazlası olma durumunuz yok. Görevlendirme vs. Durumu da yok bunun dışında İstanbul ek iş yapmak isteyenler için de önerebilecegim bir yer.

Iğdır

Iğdırın her yeri güzel, mikroklima iklim olduğu için rahat. Kiralar uygun 500 600 sosyal hayat çok iyi, canlı. Öğrenci profili akademik olarak kötü ama saygı olarak iyiler. İlçelere ulaşım 6 7 ye kadar var. Kışın kar binde bir yağıyor.

Kars Kağızman

 çalışıyorum öğrenci profili genel olarak orta düzeyde burada boşluk verdiler mi bilmiyorum gerçi ama diğer ilçelere göre büyük bi ilçe en pahalı ev 600-700 eşyasızlarda eşyalı 1500e kadar çıkıyor öğretmen ortamı genelde güzel sosyal hayat için bi iki mekan var. Ama adaylık sürecinde biraz yıpranabilirsiniz gereksiz baskı vardı ben adayken(geçen sene)  o yüzden tavsiye etmem dedim. Merkeze 1 saatten fazla sürüyo ama sık sık araç var. 

Kilis/Musabeyli

Kilis’te görev yapıyorum. Musabeyli ilçesindeyim. Kiralar diğer şehirlere göre uygun aslında ama bazıları gereksiz pahalı. Birkaç lüks eşya koyarak arttırmışlar kiraları. Sosyal imkanlar açısından bir şey söylememe gerek yok sanırım ama Antep’e rahatlıkla gidip gelinebiliyor. Merkezde ve ilçede görev yapmak çok başka.

MALATYA

Kiralar orta halli. Semtine göre değişiyor tabi ki. 600-1500 civarı merkezde. Çevre ve öğrenci profili olarak düzgündür. Gelişmiş güzel bir şehir. Gidenin pişman olacağını düşünmüyorum. İklimi çok sert değildir. Sakin, sıkıntılı olayların pek fazla yaşanmadığı bir şehir.Elazığ da Malatya nın bir tık gerisinde diyebiliriz. Birbirine çok benzer. Genelde çok fazla kar yağmaz senede bir iki kez o da çok yerde kalmaz. Bu sene sıradısı bi durum söz konusu tüm Türkiye de bu sene hariç diyebilirim. Yolların kapalı olduğu çok nadirdir. Ama ilçeleri çok yakın değil Malatya nın genelde 1-2 saat merkeze Ama ilçelerden merkeze her gün gidiş geliş yapmak yorucu olabilir hocam çok yakın değiller genelde

Mardin derikte

bir köy okulunda görev alıyorum bende en büyük avantajı Kızıltepeye yakın köylerin olması, köye ulaşım kiziltepeden sağlanabiliyor isterseniz. Kiziltepede de imkanlar var mardine uzaklığı da 45 dk, Mardin üniversitesinde sosyal etkinlikler olabiliyor ya da Diyarbakır 2 saat uzaklıkta olduğu için ordaki etkinliklere de katılma imkanınız var. Kızıltepe de havaalani imkaninin olması güzel,uzaktan gelenler için havaalaninin yakın olmasi büyük avantaj.

Kiralar uygun, evler büyük dogal gaz gelmeye başladı fakat isitma araci olmayan binalar yoğunlukta. Hava çok soğuk olmuyor bu sene ilk defa adam akilli kar yağdı ama onun dışında soğuklar da genelde yağmur yağışı oluyor. Zorluk cekmezsiniz çetin soğuklar yok, sıcakları bunaltoyor ama biz temmuz ayinda gittigimiz icin cok etkilenmiyoruz o aşırı sıcaklardan

Muş

Hocam ben musta yasiyorum hava surekli karlı,avmsi  ishani benzer bisey. sosyal olarak yapacak birsey yok yani en onemlisi bu bence.Kiralar uygun ben 650 liraya buyuk bir evde oturuyorum. Dogalgaz cok fazla geliyor. Bunlar disinda kucuk bir sehir herhangi bir sıkıntısi yok.Insalari sicak ve yardimsever

Hocam karsiz gun yok ben antepliyim bir yildir ordayim cok skntili hava aliskin olmayanlar icin.Yakinim koyde calisiyor servisleri falan oluyor merkezden bir sknti olmuyor normal kosullarda

Sivas Merkez

Sivas merkez önerebilirim. Orta büyüklükte bi şehir alışveriş sinema konferans etkinliklerinin nispeten aktif olduğu bi şehir. 5 yıldır burdayım severek kalıyorum, ne küçük ne de yorucu olacak kadar büyük ideal yani. İlçelerden Hafik ve zara ta günlük gidip gelinebilir yakınlık olarak. Okul kademesi olarak ilk atamam 1500 öğrencilik meslek lisesinde tek rehber öğretmen olarak oldu çok çok zordu şimdi ortaokul ve 350 öğrencim var ayrıca yaşlarının küçük olmasının faydalı olmak açısından daha etkili olduğunu düşünüyorum.

Siirt Merkez

Siirt Merkez yazılabilir. Çevre illere bakarak daha az kültürel farklılık yaşayabileceğiniz bir yer.  Kiralar ortalama 800-1000₺. Şehir içi ulaşım kolay. Halk Eğitim merkezinde bir çok kurs aktif. Ayrıca şehirde Tiyatro,sinema, yüzme vs. imkanları var. İlçesi Baykan da görev yapanlar genelde merkezden git-gel yapıyorlar. En büyük İlçesi Kurtalan(merkeze yarım saat) burası da yazılabilir. Kiralar daha ucuz ama sosyal imkanlar il merkezi kadar iyi değil.

Şanlıurfa Merkez 

Merkez için konuşacak olursak üç ilçesi var iyiden kötüye doğru sıralarsak Karaköprü, Haliliye ve eyyübiye. Eyyübiye sosyoekonomik olarak baya geride kalmış ve öğrenci profili iyi değildir. Tercihlerde sona kalması gereken yerdir. Haliliye benim bulunduğum ilçe öğrenci profili çok iyi olmamakla birlikte eyyübiyeden iyidir. Karaköprü iki ilçeden çok daha iyidir. Merkezde sosyal hayat iyi sayılır cafeler ve avmler vardır ulaşımı gayet iyi bir şehir. Yalnız insanı çok iyi sayılmaz biraz tuhaftır insanı. Suriyeli sayısı kampların kapanmasıyla birlikte şehir merkezinde artış gösterdi. Kar en son 5-6 sene önce yağmış şu an kar yağıyor ve okullar tatil onun verdiği mutluluk da var tabi

Şanlıurfa 2. yorum

Urfa merkez genel olarak kiralar pahalı. Merkezi okullar duyumlarim kadarıyla kalabalık ve kalabalık öğrenci kitlesinin çok problemi var. Ben köy okulunda çalışıyorum. Köy okulları merkeze nazaran biraz daha sakin. Öğrenci sayısı az. Ama köy okullarının handikabı şu. Öğrenciler taşıma ile geliyor ve taşımalı köy okulu Urfa genelinde fazla. Bir de lojmanda kalmayı düşünen hocalarım varsa bazı köy okullarinda lojman yok. Bunu göz önünde bulundurun. Merkez kiraları 700-800 bandından başlayarak 1500 e kadar gidiyor. Köy okullarının genelinde öğretmenler öğretmen servisiyle ulaşım sağlıyor.

Şanlıurfa 3. yorum

Urfada 5.yılim hocam. Kiralar ilk geldigimde 1000 liea civarindaydi suanda da muhite gore degisiyor. Suan merkezde guzel bi semtte oturuyorum aylik 1250 lira kira var.

Ilcelere ulasim kolay. Koylere ogretmen servisi var genelde.

Sosyal yasam pek yok bnce. Bu kisiden kisiye degisebilir. Sosyal yasamdan kastiniz avm ise 2 tane var. tiyatro konser vs ise var ama yetersiz. Kafe vs ise yeterli derecede. Genelde genc ogretmenler var. Yeni atananlarin cogu burada. O yuzden cabuk isiniyorsunuz ortama.

Ogrenci profili ne yazikki istenilen seviyede degil. 2 yil once teogda 78. Uni sinavinda 79.siradaydi sanliurfa turkiye capinda. Iyi okullar iyi ogrenciler var ama o okullara atama pek yok. Yeni atananlar genelde merkezde eyyubiyeye ataniyor. Orasida ogrenci ve veli potansiyeli pek iyi olan bir yer degil.

Sehir genel olarak ekonomik. Ulasim cok kalabalik degil. Belediye otobusleri her yere gidiyor. Cabuk alisabileceginiz 2 milyon nufusu olan ama nispeten gelismemiz bir il. 5 yildir buradayim mutluyum beklentilerimi karsiliyor. 2 yil sonra dogu hizmeti bittiginde memleketim mersine gidecem insallah

Şanlıurfa Siverek

Şanlıurfa siverek ilçesine bağlı bir köyde çalışıyorum. Bu bölgede ihmal ve istismar vakaları çok oluyor. Velilere ulaşmak pek mümkün olmuyor. Sinema ve tiyatro yok. Sosyal aktivite çok az. Kiralar hep 1000 lira civarında. Bu sebeplerden dolayı pek önerebileceğim bir yer değil. Siverek ilçe merkezinde kalıyorum ancak köyde çalışıyorum. İlçeden geliş gidiş yapıyorum. Köyleri tercih etmenizi önermem. Merkezde tiyatro ve sinema yok. Ancak birçok ilçeye göre büyük bir yer.

Şırnak Silopi

Şırnak silopide görev yapıyorum tavsiye ederim mükemmel değil ama her türlü imkan var hava koşulları çok güzel ev yapımı son hız devam ediyor. Sonuç olarak sormak istediğiniz bi şey olursa yardımcı olurum. Silopi dışında diğer ilçelere de 1-2-3 saatte bir arabalar var ama genelde mardine gidilir sadece gezmeye köylere de öğretmen servisleri var onlarla gelip gidiyorlar kafe kültürü var burda ve baya iyi 4-5 tane çok kaliteli kafe var genelde oralarda takılınıyor. Ev kiraları 500-850 arası şu an ama doğalgaz gelecek artık doğalgaz uyumlu yapılıyor yeni evler o yüzden artmaya başlayacaktır yavaş yavaş. Her yerde bina inşaatı var zaten 2 tane şok 2 tane bim 5-6 tane a101 var bütün kargo şirketleri var ve sana kargoyu ulaştırmadan gitmiyorlar kesinlikle burasının en sevdiğim özelliği. Kar yok 20 sene sonra ilk defa bu hafta kar tatili oldu kışın aşırı soğuk olmuyor. İnsanları genelde sıcakkanlı esnafını falan seviyorum ben cizrede burasının daha gelişmişi orası biraz daha iyi orayı daha çok tavsiye ederim havaalanı da orda buraya yarım saat. Ve 3 ün 5 i doğu görevi yönünden yaşam da ucuz, biraz kaliteli bi porsiyon kebabı 20 liraya yiyebilirsiniz mesela ve bol mezeli.. Bu kadar rica ederim hocam 

Van 

Van'da şehir merkezinde Kiralar 800 ila 1000-1200 civarı. Merkezden geliş gidiş yapabileceğiniz ilçeler var. Ben merkeze 60 km uzaklıkta bir köyde çalışıyorum. Ama servisimiz var merkezden geliş gidiş yapıyoruz. Bu yüzden ilçe yazacaksanız ulaşım imkanları önceliğiniz olsun. Van sosyal ve kültürel anlamda aktif olabileceğiniz bir şehir diyebilirim. Ama çok kalabalık bunu da belirteyim :)

Van 2. yorum

Erciş Vanın en büyük ilçesi. Siz Ercişi verirken okullarına bakın çünkü onların içinden ilçeye bağlı ücra yerlerde olabiliyo. Ama dediğim gibi merkez köye gitseniz en azından servis tutarsınız arkadaşlarınızla merkezde kalırsınız. Van merkez güzeldir, imkanları da iyi. Ama kiralar pahalıdır bunu da belirtmiş olayım..

Ulaşım karlarin yollari kapatma açısından erçişte biraz zor olur ama saray çaldıran Çatak başkale bahçesaray en zor ulaşıma sahip yerler.

Edremit ipekyolu ve Tuşba merkez ilçeler köylerindeki çalışsanız sıkıntı yaşamazsınız

Van/Erciş

Erciş için anlatayım bende. Kiralarda burada da artış var kiralar en az 700den başlıyor. Doğalgaz henüz erciş merkezde yok sadece belirli bir kesimde var. Onun dışında yakıt 3500 4000 aralığın da.

Son bir iki haftaya kadar havalar fena değildi soğuktu ama kar buz yoktu. Ama şuanda  1 haftalık kar tatilindeyiz  öyle söyleyeyim.

Sosyal imkanlar olarak bir-çok cafe mevcut hem sahilde hemde merkezde. Van gölü kenarında olması ve sahilin güzel düzenlemesi pozitif taraflarından.

Öğrenci profiline gelecek olursak köylerden gelenler ortalamanın biraz altında maalesef. Okulumda pek sıkıntı yaşamadım veli yada öğrenci kaynaklı, onun dışında söyleyebileceğim pek birşey yok.

Bir kadın olarak burada kendimi güvende hissediyor muyum evet. Arkadaşlarımla rahatça dışarı çıkabiliyorum dolaşabiliyorum ama saat 9 10dan sonra pek hayat kalmıyor ilçe merkezinde. Otobüsler 11e kadar ilçe içinde çalışıyor. Benim için buranın en olumsuz yani van Merkeze uzak olması 100km kadar bi mesefade

Van/Özalp

Van ozalpte gorev yapiyorum ozalp cok kucuk bir yer kiralar olmasi gerekenden biraz pahali ve dogal gaz yok komurle isinma oldugu icin vandan gelis gdis yapiyorum 50 km van merkeze servisler var ozalpe ulasim cok zor degil van merkez gayet guzel hemen hemen her imkan var merkezde de kiralar semtine gore konumuna gore degismekte 700 den 1500 e kadar degisiyo ev bulma konusunda sikinti yasayacagiz bir sehir degil ogrenciler de yine farklilik gosteriyo o gittiginiz okulun cok merkezi mi yoksa kirsal da olmasiyla alakali ama genel olarak ogrenci potansiyeli saygili kar konusuna gelince her sene cok kar yagar soguktur bu sene bu aya kadar havalar gayet guzel gecmisti ama suan van 1 haftadir kar tatili veriyo cunku cok kar yagisi var yani kisacasi van cogu yere gore tercihte daha oncelikli olabilir

 

GENEL OLARAK ÖNERİLER

1) Hocam tercih edeceğiniz yerler ilçe olacaksa uzaklığına ve özellikle de ulaşım imkanlarına mutlaka bakın. Okulları arayın, gerekirse öğretmen servisi varsa direk numarasını alıp görüşün. Bazen daha yakın yerlerin bile ulaşım sıkıntıları olabiliyor. Daha uzak yerlerden ise geliş gidiş yapılabiliyor. Okul idaresi çok çok önemli, ama bunu da hocamızın dediği gibi önceden kestirebilmek çok zor. Öğrenci mevcuduna dikkat etmenizi öneririm norm fazlası olmamak adına. Ortaokulda 150 den az ya da sınırdaysa norm fazlası olup olmayacağınızı öğrenin okulla konuşup. Tek rehber öğretmen olacaksanız çok kalabalık olmaması da iyi olur. Ben de ortaokulda görev yapıyorum. Başlangıç için tavsiye edebileceğim bir kademe.

2) Gideceğiniz yerde görevlendirme yapılıyor mu genel olarak kaç rehber öğretmen var mesela ilçe olarak bunları da öğrenme imkanınız varsa göz önüne alın derim.

3) Bence kademeyi belirledikten sonra ilk bakacağınız şey okul mevcudu olmalı ilk atamada tek olacaksınız muhtemelen gerçekten sayı çok zorlayıcı olabiliyor. Bence idare de önemli bazı idareciler zorlayıcı olabiliyor motivasyonu düşüren önemli etkenlerden bu da.

4) 40 tercihin hangisine giderseniz gidin üzülmeyecek gibi yapın derim. "Ama ben burayı öylesine yazmıştım, nerden biliyim geleceğini" diyenlerin sayısı hiç de az değil :)

5) Yazmayı düşündüğünüz okulla ilgili mutlaka bilen birinden bilgi alın hocam. Atandıktan sonra okulun yapısını öğrenmek üzebilir.

6) Bence en önemlisi il merkezi yazin ilçe ve ya köyde calışmak  zor olabilir.Hem yasam kosullari bakimindan hemde olanaklar bakimindan.Hayatınız sadece okula gidip gelmek olmayacak. Tiyatro, sinema, alışveriş, yemek imkanları ilçelerde çok kısıtlı.

7) Sıkıntılı bir okul olursa 4-5 yıl yüzünü görmediğiniz veliler dahi olabilir. İlgili velileri ise sabah arıyorsunuz 1-2 saat sonra okulda okulda oluyor. O kısım öğrenci ve veli profili ile ilgili. 

8) Ben öğrencilerle psikolojik danışma boyutunda kendimi geliştirmek istediğim için lise seçmiştim. Ama lisede çalışmak biraz zorlu olabiliyor :) Psikolojik danisma odakli yani gorusmeye dayali calismak istiyorum diyorsaniz ortaokul ve lise yazın.

9) İlkokulunda veli ile sürekli ilişki içinde olmak yıpratıcı olur mu diye düşünüyorum ama aslında her kademede çalışmak gerekiyor tecrübe için sanırım. Ilkokulda görüşme dayali geçmiyor. Pano ve etkinlik, oyun tarzi  farkli şeyler yapmanız lazım. Yoksa sıkılırsınız. Yaratıcı olursaniz bu kademe cok eglenceli olur.

10) Ben önceliği kademe tercihine vermiştim. Bazı öncelikler var hocam. İlk atamada lisede görev almak zorlu olabilir, kendinizi yetersiz hissedebilirsiniz.  Ortaokul geçiş kademesi olduğu için en sıkıntılı kademe olarak geçiyor. Anaokulunda da norm geldi, gitti tartışması sürekli devam ediyor. Ram ise sizin yapınıza uygunsa, birçok okula gidip seminer vermek, ar-ge kısmına yoğunlaşmak istiyorsanız düşünülebilinir. Bana sorarsanız ilk atamada ilkokul daha iyi bir tercih olabilir. Ama dediğim gibi siz kendinizi daha iyi bilirsiniz.

11) Okuldaki sayıdan ziyade sınıf mevcutları ve konferans salonu olup olmadığını kontrol edin derim. Konferans salonu olmayan okullarda, kalabalık sınıflarda grup rehberliği kolay olmuyor.

12) Okulda tek olacaksanız da öğrenci sayısının az olduğu yerleri tercih edin derim.

13) İnternet ve arkadaş ortamı varsa en iyisi ama her okulda öğretmenler arası kısmen gruplaşma oluyor. Kendi huzur ve mutluluğunuzu başka insanlara bağlamayın. Kendi kendinize yetmek zorundasınız.

14) Doğuya gitmek istemezseniz batıda açılan zorunlu hizmet okullarını tercih edebilirsiniz. Hem batı olur hem zorunlu hizmet tamamlanır.

15) (Soru: Sıralamam 50. İlk atamada istediğim yeri yazmayı mı önceleyeyim yoksa doğu görevini yapmayı mı?) Gelen cevap: hocam bence ilk atamada istediğiniz en güzel yere atanın. 4 yıl zaten bulunduğunuz yerde olacaksınız sonra zaman ne gösterir bilinmez. Belki doğu görevi şartına af gelir, 10-15 yılda bir gelebiliyor en son 2010 da gelmişti. Veya evlenirsiniz eşiniz nedeniyle eş durumu özründen dolayı gitmezsiniz. Çok iyi puanlarla hayatının en verimli yıllarını doğu görevi yapacağım diye çok kötü yerlerde geçiren arkadaşlarım oldu. ben eş durumundan dolayı 8 yıldır her yıl eş durumu özrü tecili yaptırıyorum merkezlerde çalışıyorum mesela. takdir sizin ama 4-5 yılda çok şey değişebiliyor.

Bu haber toplam 3406 defa okunmuştur
  • Yorumlar 0
  • Facebook Yorumları 0
    UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
    Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
    Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
EDİTÖRÜN SEÇTİKLERİ
    Tüm Hakları Saklıdır © 2012 Dergi PDR | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.